Opatření a doporučení
Přehled povinných opatření a doporučení schválených MUDr. Pavlou Svrčinovou, Ph.D., pověřenou zastupováním na služebním místě hlavního hygienika s postavením náměstka pro řízení sekce pro ochranu a podporu veřejného zdraví.
OPATŘENÍ
- Každý účastník musí předložit potvrzení TNO
- 14 dní od ukončeného očkování
- 90 dní od ukončeného onemocnění COVID
- negativní POC antigenní test ne starší než 72 hodin nebo PCR test ne starší než 7 dní, u dětí mladších 6 let není testování požadováno
- Oddělený / postupný start závodníků
- závodníci budou rozděleni do startovních vln, tak aby bylo zamezeno shromáždění většího počtu osob, než je v dobu konání závodu povoleno.
- od 17. 5. je tento počet stanoven na 30 osob
- v průběhu dne tak lze zorganizovat start v několika vlnách až pro stovky osob.
- vstup další vlny do areálu bude umožněn vždy až po opuštění areálu vlnou předchozí
- brát v úvahu dostatečné časové rozestupy mezi jednotlivými starty, aby nedocházelo ke shromažďování osob v prostoru cíle z důvodu různé výkonnosti.
- registrace na místě závodu bude probíhat tak, aby rozestupy mezi jednotlivými závodníky byly min. 2 metry
- účastníci budou před startem informováni o nastavených protiepidemiologických opatření, informace jim bude zároveň zaslána několik dní před startem
- Oddělení prostoru startu a cíle závodu
- oddělení prostoru startu a cíle, tak aby nedocházelo ke kontaktu lidí, kteří čekají na start své vlny s těmi, kteří dobíhají
- prostory startu i cíle by měly být ohraničené
- koordinování pohybu osob v obou prostorech
- informování závodníků, v jakém se mohou pohybovat v prostoru startu a cíle
- Dezinfekce na všech klíčových místech
- volně dostupné dezinfekční prostředky pro závodníky na klíčových místech -vstup do areálu, toalety, občerstvení, registrace, ...
- pravidelná dezinfekce společných prostor - toalety, mycí žlaby, registrace ...
- stanovení osoby odpovědné za dodržování hygienických pravidel - dezinfekce
- Zrušení/ omezení hromadných doprovodných akcí
- zrušení nebo omezení všech aktivit, které mohou zapříčinit velkou koncentraci osob, např. vyhlašování výsledků, losování tomboly
- veškeré možné aktivity provádět online formou
- dle aktuální epidemiologické situace
- Respirátory a další ochranný materiál pro veškerý personál
- veškerý personál (organizátoři, promotéři, občerstvení, dodavatelé) bude vybaven ochrannými pomůckami
- Nošení respirátorů
- k ochraně dýchacích cest (nos. ústa) bude v průběhu sportovní akce použit respirátor nebo obdobný prostředek (vždy bez výdechového ventilu) naplňující minimálně všechny technické požadavky (pro výrobek) včetně filtrační účinnosti alespoň 94% dle příslušných norem.
- všichni závodníci jsou povinni mít zakrytý nos a ústa po celou dobu, kdy se pohybují v zázemí závodu, před startem samotného závodu, kdy jsou ve startovním koridoru, i po něm. Vše v případě, kdy nemůžou dodržovat 2m rozestup
- po dobu, kdy jsou závodníci na trati tato povinnost neplatí
- Speciální provoz občerstvovacích stanic
- provoz občerstvovacích stanic bude probíhat na základě aktuálních, vládou stanovených hygienických pravidel
- závodníci si berou občerstvení a nápoje sami, obsluha občerstvovací stanice hlídá pouze dodržování pravidel a hygienu
- koordinace pohybu osob v cílové občerstvovací stanici pro rychlé odbavení bez kumulace osob
- dle aktuální epidemiologické situace
- Omezení doprovodu závodníků
- doporučení pro závodníky, aby na závod jezdili raději bez doprovodu a zbytečně tak nezvyšovali počet osob v prostoru startu a cíle
- vytipování zajímavých míst či aktivit v okolí, které může případný doprovod běžce během čekání navštívit
- dle aktuální epidemiologické situace
- Komunikace se zástupci municipalit
- informování zástupců municipalit a dalších souvisejících subjektů, které vydávají povolení k organizaci závodu, že závod se koná na základě přijetí opatření schválených ministerstvem zdravotnictví
- příslib důkladného úklidu po akci a vrácení ve stejném stavu
- Hlídání a dodržování obecně platných hygienických a dalších pravidel spojených s onemocněním COVID-19 v ČR
- sledování aktuálních informací, pravidel a doporučení vydaných ministerstvem zdravotnictví, vládou ČR a dalších oficiálních zdrojů k datu konání závodu
- konzultace daných pravidel a doporučení s odborníky z daného odvětví
- příslib důkladného úklidu po akci a vrácení ve stejném stavu
DOPORUČENÍ
- Ohlášení konání akce krajské hygienické stanici
- ohlašovací povinnost informovat o konání akce na krajskou hygienickou stanici - počet osob, doba konání závodu, přijatá opatření, …
- kvůli případnému dohledání všech lidí v případě účasti nakaženého člověka, předat jména na všechny závodníky krajské hygienické stanici a zároveň upozorňovat na striktní zákaz startu na cizí číslo
- Apel na zdravotní stav závodníků/účastníků akce
- apel na závodníky, aby se závodu zúčastnili pouze v případě, že se cítí stoprocentně zdraví a neohrožovali tak další účastníky
- po závodě se raději vyhněte návštěvám rodinných příslušníků / přátel, kteří jsou potenciálně rizikovou skupinou
- při jakékoliv zdravotní komplikaci související s příznaky cov-id 19 jednat dle vládních nařízení a opatření (telefonicky kontaktovat praktického lékaře, omezit kontakt s dalšími lidmi atd…)
- Organizace zázemí závodu a pohybu účastníků
- promyslet, jak bude areál, kde se závod koná, organizován, jaké jsou odlišnosti oproti klasickému scénáři
- organizace parkovišť, přístupových cest, oddělení jednotlivých zón pro možnou koordinaci a kontrolu počtu osob v jeden okamžik na daném prostoru, oddělení startu a cíle apod.
- vyznačení přístupových cest - pokud možno oddělit přístupovou cestu do areálu a cestu zpět na parkoviště
- stanovení správných intervalů mezi startem jednotlivých vln
- Speciální pravidla pro využívání služeb šaten, úschovny
- doporučení účastníkům, aby do prostoru startu chodili již převlečení (převlékání u auta)
- prostory na převlékání ohraničeny “plentou” (částečně otevřený prostor) - koordinování počtu osob
- Zavedení jednorázové čipové technologie
- zavedení jednorázové technologie, která zamezuje dalšímu kontaktu pořadatelů se závodníkem
- Cashless, bezkontaktní platby
- doporučení pro všechny dodavatele, provozovatele občerstvení přijímat pouze bezhotovostní platby
- Zrušení možnosti registrace do závodu / přeregistrace na místě
- včasná komunikace, že změny či nové registrace na místě nejsou možné z důvodu koordinování počtu osob v prostoru startu a cíle
- Dodržování rozestupů ve startovním koridoru
- doporučení závodníkům, aby se snažili dodržovat bezpečnou vzdálenost od dalších závodníků, i ve startovním koridoru
- Komunikace se závodníky
- edukace a apel na všechny účastníky akce o nastavených pravidlech, omezeních a doporučeních a to v dostatečném předstihu před akcí, v průběhu akce a případně i po akci
- doporučení stažení aplikace e-rouška
- V jednoduchosti je síla
- zkuste akci zorganizovat co nejjednodušeji, nekomplikujte život sobě ani ostatním