Povinná opatření a doporučení

Opatření a doporučení

Přehled povinných opatření a doporučení schválených MUDr. Pavlou Svrčinovou, Ph.D., pověřenou zastupováním na služebním místě hlavního hygienika s postavením náměstka pro řízení sekce pro ochranu a podporu veřejného zdraví.

OPATŘENÍ

  1. Každý účastník musí předložit potvrzení TNO
    • 14 dní od ukončeného očkování
    • 90 dní od ukončeného onemocnění COVID
    • negativní POC antigenní test ne starší než 72 hodin nebo PCR test ne starší než 7 dní, u dětí mladších 6 let není testování požadováno
  2. Oddělený / postupný start závodníků
    • závodníci budou rozděleni do startovních vln, tak aby bylo zamezeno shromáždění většího počtu osob, než je v dobu konání závodu povoleno. 
    • od 17. 5. je tento počet stanoven na 30 osob
    • v průběhu dne tak lze zorganizovat start v několika vlnách až pro stovky osob. 
    • vstup další vlny do areálu bude umožněn vždy až po opuštění areálu vlnou předchozí
    • brát v úvahu dostatečné časové rozestupy mezi jednotlivými starty, aby nedocházelo ke shromažďování osob v prostoru cíle z důvodu různé výkonnosti.  
    • registrace na místě závodu bude probíhat tak, aby rozestupy mezi jednotlivými závodníky byly min. 2 metry
    • účastníci budou před startem informováni o nastavených protiepidemiologických opatření, informace jim bude zároveň zaslána několik dní před startem
  3. Oddělení prostoru startu a cíle závodu
    • oddělení prostoru startu a cíle, tak aby nedocházelo ke kontaktu lidí, kteří čekají na start své vlny s těmi, kteří dobíhají 
    • prostory startu i cíle by měly být ohraničené
    • koordinování pohybu osob v obou prostorech
    • informování závodníků, v jakém se mohou pohybovat v prostoru startu a cíle
  4. Dezinfekce na všech klíčových místech
    • volně dostupné dezinfekční prostředky pro závodníky na klíčových místech -vstup do areálu, toalety, občerstvení, registrace, ... 
    • pravidelná dezinfekce společných prostor - toalety, mycí žlaby, registrace ... 
    • stanovení osoby odpovědné za dodržování hygienických pravidel - dezinfekce
  5. Zrušení/ omezení hromadných doprovodných akcí
    • zrušení nebo omezení všech aktivit, které mohou zapříčinit velkou koncentraci osob, např. vyhlašování výsledků, losování tomboly
    • veškeré možné aktivity provádět online formou
    • dle aktuální epidemiologické situace
  6. Respirátory a další ochranný materiál pro veškerý personál 
    • veškerý personál (organizátoři, promotéři, občerstvení, dodavatelé) bude vybaven ochrannými pomůckami
  7. Nošení respirátorů
    • k ochraně dýchacích cest (nos. ústa) bude v průběhu sportovní akce použit respirátor nebo obdobný prostředek (vždy bez výdechového ventilu) naplňující minimálně všechny technické požadavky (pro výrobek) včetně filtrační účinnosti alespoň 94% dle příslušných norem. 
    • všichni závodníci jsou povinni mít zakrytý nos a ústa po celou dobu, kdy se pohybují v zázemí závodu, před startem samotného závodu, kdy jsou ve startovním koridoru, i po něm. Vše v případě, kdy nemůžou dodržovat 2m rozestup
    • po dobu, kdy jsou závodníci na trati tato povinnost neplatí
  8. Speciální provoz občerstvovacích stanic 
    • provoz občerstvovacích stanic bude probíhat na základě aktuálních, vládou stanovených hygienických pravidel
    • závodníci si berou občerstvení a nápoje sami, obsluha občerstvovací stanice hlídá pouze dodržování pravidel a hygienu
    • koordinace pohybu osob v cílové občerstvovací stanici pro rychlé odbavení bez kumulace osob
    • dle aktuální epidemiologické situace
  9. Omezení doprovodu závodníků
    • doporučení pro závodníky, aby na závod jezdili raději bez doprovodu a zbytečně tak nezvyšovali počet osob v prostoru startu a cíle 
    • vytipování zajímavých míst či aktivit v okolí, které může případný doprovod běžce během čekání navštívit
    • dle aktuální epidemiologické situace
  10. Komunikace se zástupci municipalit 
    • informování zástupců municipalit a dalších souvisejících subjektů, které vydávají povolení k organizaci závodu, že závod se koná na základě přijetí opatření schválených ministerstvem zdravotnictví
    • příslib důkladného úklidu po akci a vrácení ve stejném stavu
  11. Hlídání a dodržování obecně platných hygienických a dalších pravidel spojených s onemocněním COVID-19 v ČR
    • sledování aktuálních informací, pravidel a doporučení vydaných ministerstvem zdravotnictví, vládou ČR a dalších oficiálních zdrojů k datu konání závodu
    • konzultace daných pravidel a doporučení s odborníky z daného odvětví
    • příslib důkladného úklidu po akci a vrácení ve stejném stavu

DOPORUČENÍ

  1. Ohlášení konání akce krajské hygienické stanici
  1. Apel na zdravotní stav závodníků/účastníků akce
    • apel na závodníky, aby se závodu zúčastnili pouze v případě, že se cítí stoprocentně zdraví a neohrožovali tak další účastníky
    • po závodě se raději vyhněte návštěvám rodinných příslušníků / přátel, kteří jsou potenciálně rizikovou skupinou
    • při jakékoliv zdravotní komplikaci související s příznaky cov-id 19 jednat dle vládních nařízení a opatření (telefonicky kontaktovat praktického lékaře, omezit kontakt s dalšími lidmi atd…)
  2. Organizace zázemí závodu a pohybu účastníků
    • promyslet, jak bude areál, kde se závod koná, organizován, jaké jsou odlišnosti oproti klasickému scénáři 
    • organizace parkovišť, přístupových cest, oddělení jednotlivých zón pro možnou koordinaci a kontrolu počtu osob v jeden okamžik na daném prostoru, oddělení startu a cíle apod.
    • vyznačení přístupových cest - pokud možno oddělit přístupovou cestu do areálu a cestu zpět na parkoviště
    • stanovení správných intervalů mezi startem jednotlivých vln
  3. Speciální pravidla pro využívání služeb šaten, úschovny
    • doporučení účastníkům, aby do prostoru startu chodili již převlečení (převlékání u auta)
    • prostory na převlékání ohraničeny “plentou” (částečně otevřený prostor) - koordinování počtu osob
  4. Zavedení jednorázové čipové technologie
    • zavedení jednorázové technologie, která zamezuje dalšímu kontaktu pořadatelů se závodníkem
  5. Cashless, bezkontaktní platby
    • doporučení pro všechny dodavatele, provozovatele občerstvení přijímat pouze bezhotovostní platby
  6. Zrušení možnosti registrace do závodu / přeregistrace na místě
    • včasná komunikace, že změny či nové registrace na místě nejsou možné z důvodu koordinování počtu osob v prostoru startu a cíle
  7. Dodržování rozestupů ve startovním koridoru
    • doporučení závodníkům, aby se snažili dodržovat bezpečnou vzdálenost od dalších závodníků, i ve startovním koridoru
  8. Komunikace se závodníky
    • edukace a apel na všechny účastníky akce o nastavených pravidlech, omezeních a doporučeních a to v dostatečném předstihu před akcí, v průběhu akce a případně i po akci
    • doporučení stažení aplikace e-rouška
  9. V jednoduchosti je síla
    • zkuste akci zorganizovat co nejjednodušeji, nekomplikujte život sobě ani ostatním 

Zpět na úvodní stránku